2.04.2013

Hergün sanat/ Art everyday :: 57

Havalar düzelir düzelmez öğle molalarında ofis yakınlarını keşfetmeye karar vermiştik. Konak ve Kemeraltı'nda gidilecek o kadar çok yer, görülecek o kadar çok şey var ki benim için. Kemeraltı'nda yolumu çoğunlukla içgüdüsel olarak bulurum. Nerede olduğumu bilmek pek önemli değildir. Ne olursa olsun her zaman işime yarayacak bir şeyler çıkar karşıma. O yüzden ben hep kaybolmayı sevmişimdir.
Uzun zamandır Resim ve Heykel Müzesi'ne uğramamıştım. Oysa orada heykel kursuna giderken en sevdiğim şey değişen sergileri düzenli olarak takip edebilmekti. O gün bugündür deyip müzeye yollandık. 
Zemin katta duvarlarda bir resim sergisi ortada ise bir yarışmanın ödül alan seramik çalışmaları vardı. Üst katta da bir ebru sergisi devam ediyordu. Müzenin mimarisini çok severim, özellikle de yukarıya çıkan merdivenlerini.* Ama eserlerle ilgili bir sorun çıkar korkusuyla içeride hiç fotoğraf çekmedim. Dışarıda bulunan ve müze binası üzerinde yer alan çalışmaları fotoğraflamaya uğraştım. Ve de sinirden delirdim. Müzenin önü, ki aynı zamanda Atatürk Kültür Merkezi ile komşudur, kapının dibine kadar parketmiş araçlarla doluydu. İçeri girmek için aralarından zorla geçmek gerekiyordu. Zaten müzeye ziyarete gelen insan sayısı belli, onlar da vazgeçsinler diye mi böyle yapmışlar bilemedim. 4-5 sene önce böyle saygısızlıklar olmazdı. Olur da yolunuz Konak'a düşerse müzeyi ziyaret edin olur mu? Giriş ücretsiz, üstelik çıktığınızda kesinlikle ilham perilerinizle barışmış olacaksınız. Sanatla ilgili mekanların çoğalması için en azından varolanlara sahip çıkmak lazım. Ben müzenin o halini görünce çok üzüldüm.


İzmir Resim Heykel Müzesi'nin önündeki taş heykel, Tolga Yurtözveri çalışması/ The stone sculpture in front of Izmir Painting & Sculpture Museum, by Tolga Yurtözveri.

 Giriş cephesi, 1. katta yer alan rölyef. Sanatçısı kimdir bilmiyorum/ The relief on the first floor facing the entrance. I do not know the artist who did it.
  Zemin kat, yan cephede yer alan rölyef. Sanatçısı kimdir bilmiyorum/ The relief on the ground floor facing sideways. I do not know the artist who did it.

*Müzenin mimarları Muhlis Türkmen ve İnal Göral'dır. Yapı 1973 yılında tamamlanmış e 1988 yılında Yapı dalında Ulusal Mimarlık ödülünü almıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)