6.09.2014

lastik (terlikten) ıstampa/ stamps with rubber (flip-flops)

Herkesin evinde artık kullanılmayan lastik malzeme olabilir. Belki silgi belki de terlik olarak hayatınıza girmiştir. Silgilerin boyutları küçüktür ama ıstampa oymak daha kolaydır. Terlikler ise büyük olmaları sebebiyle daha geniş çalışma imkanı verirler. Ayrıca lastik terlikler ısıtılarak biçimlendirilebilirler. Ben bugün oyarak yaptığım birkaç lastik ıstampayı göstereceğim. Isıtılarak yapılanlar başka bir yazının konusu.
--------
Everybody may have unused rubber material in their homes. Sometimes as an eraser sometimes as flip flops they enter your lives. Erasers are small in size but they are easy to carve as stamps. Flip flops are bigger thus they enable us to work on larger surfaces. And they can be reshaped by heating. Today i will show some rubber stamps i have carved out of rubber. Heated rubber stamps are the subject of another post.


Arazide çalışırken alandaki çalıların bir kısmı yapraklarını dökmüştü. Yaprakların biçimi hoşuma gittiği için toplayıp eve getirdim. Ve bunlardan ıstampa yapmaya karar verdim. Farklı boylarda üç yaprağı seçtim. Evde artık kullanmadığım lastik bir pano vardı. Eski terliklerin tabanı da aynı işi görür. Yaprakları bunun üzerine koyup etrafından mürekkepli bir kalemle geçtim. Böylece dış hatları kopyalanmış oldu. Sonra damarları çizdim. En sonunda maket bıçağı ile parçaları kestim. Damarların üzerinden de maket bıçağıyla hafifçe geçtim.
-----------
When i was working on site i saw some bushes that shed their leaves. I liked the form of the leaves so i gathered some and brought home. I decided to do some stamps based on these. I had an unused rubber panel at home. Old flip flop soles will do the same job. I traced the outline of the leaves on the panel with a pen. So i copied their form. Then i have added the veins. Finally i cut them out with a model knife. I scored the veins slightly.

 

Istampa mürekkebi ile baskı denemeleri yaptım./ I made trials with endorsing ink.

 Bu da başka bir deneme. / And this is another trial.

2 yorum:

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)