23.03.2013

Hergün sanat/ Art everyday :: 48

1.gizemli
2.siyah-beyaz
3.kış
4.kardanadam
5.damga
6.kurşunkalem

Önce sayfayı kurşunkalemle karaladım. Üzerine kendi yaptığım damga ile çini mürekkebi deseni uyguladım. Dergilerden kesilmiş siyah-beyaz kelimeleri kolajladım. Renkli üç kelimenin ise harflerini ayrı ayrı keserek biraraya getirdim.
Bu kolajı yaparken Hanna'nın kolajlarından etkilendim. 2013 yılının her günü için bir kolaj yapıyor. Bu hafta tipografik tasarımları denemişti.
Prompt6ix, Daisy Yellow blogunun sahibi Tammy Garcia tarafından icat edilmiş bir yaratıcılık egzersizidir. 


1.mysterious
2.black&white
3.winter
4.snowman
5.rubber stamp
6.pencil

First i doodled with pencil on the page. Then i applied the pattern in ink with the stamp i carved. I collaged the black & white words that are cut from magazines. The colored three words (kış=winter, kardanadam=snowman, gizemli= mysterious) are formed by cutting the letters separately and then pasting them together.
I was inspired by Hanna's collages. She is creating a collage for each day of 2013 and this week she tried typographic designs.
Prompt6ix is a creativity exercise invented by Tammy Garcia of Daisy Yellow blog. 

2 yorum:

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)