5.03.2013

Hergün sanat/ Art everyday :: 37

Prompt6ix no. 8 ipuçları şunlardı:
1.joker
2.puantiye
3.avize
4.markör karalamaları
5. ayçiçeği
6.liste

Bu egzersizde renk olarak ayçiçeğini kullanacaktık. Sarının yanına başka renkler de katmak istedim. Kendimi hiç kullanmadığım renkleri kullanmak için zorladım. Bakınız siyah ve gri. İlerleyen zamanlarda pembe ve kahverengi için de denemelerim olacak. Bir de artık pastellerle barışma zamanım gelmişti. Eski setin içinde 48 ayrı renk var. Kullanmam lazımdı:)
Bu sefer değişik bir yöntemle sayfayı anlatmayı deneyeceğim. Farklı katmanları listeledim. Herbirini nasıl oluşturduğumu yazacağım.
1. katman: En altta düz beyaz kağıt üzerine markörlerle bir kuşak çizip "joker" yazdım (sol köşe). Başka bir kağıda çizip kuru boya ve markör ile boyadığım joker yazısını kesip ekledim (sol alt). İskambil kağıtlarını anımsatsın istedim. Siyah kağıt üzerine beyaz pastelle yazdığım kuşağı da kesip ekledim (sağ üst). En üste başka bir sayfadan "haber" sözcüğünü hackleyerek "joker"e dönüştürdüğüm parçayı yapıştırdım.
2.katman: Siyah çikolata paketi üzerine beyaz pastelle eskiz yaptım, yağlı pastellerle boyadım. İskambil desenleri var, arada da üçgenler.
3. katman: Altta daire şablonu üzerinden 2 farklı gri tonda yağlı pastellerle geçerek oluşturduğum fon var. Üzerine başka bir kağıda markör ve kuru boya ile çizdiğim joker ayaklarını ekledim.
4. Puantiyeler bana havada çevrilen topları anımsattı. Onlari markör ile çizip yağlı pastellerle renklendirdim. Fonda ise dantelden sürterek izini çıkardığım kağıdı kullandım. O da sarı pastel.
5. Bu katman kendi kestiğim şablonu yağlı siyah pastelle kullanınca ortaya çıktı. Fondaki kağıdın kendi rengi zaten sarıydı.

Tüm katmanların üzerini kesen siyah bir bant yapıştırdım, o da çikolata kağıdından. Numaraları beyaz kağıt üzerine markörle yazdım. 3. numara bir katalogdan kesilen avize resmi üzerine yazıldı.
İlk denemeyi saymazsak bugüne kadar yaptığım en iyi çalışma oldu. Şablon ve maskeleme meselesini çözmek için bana cesaret verdi. 

Prompt6ix, Daisy Yellow blogunun sahibi Tammy Garcia tarafından icat edilmiş bir yaratıcılık egzersizidir. 


joker/joker


Prompt6ix no. 8 clues were:
1.joker
2.polka dots
3.chandelier
4.magic marker doodles
5. sunflower
6.list

We would use sunflower as the color scheme in this prompt. I wanted to add different colors to yellow. I forced myself to use colors that i do not use at all. Meaning black and grey. In the future i will make experiments with pink and brown, too. Moreover, it was time that i made peace with the pastels. The old set has 48 different colors. I had to use them:)
This time i will try a different technique to explain the page. I have listed the separate layers. I will write how i created each one of them.
1. layer: On white paper i have written "joker" on a banner with markers (left corner). I have added the joker letters that i had drawn and colored with pencils & markers on a separate paper (left bottom). I wanted it to resemble playing cards. I have added the banner on black paper with white pastel (right top). On top of all, i adhered the "joker" that i hacked from "haber" (Haber means news in Turkish).
2.layer: I doodled over black chocolate paper with white pastel, colored with oil pastels. These are playing card symbols and in between there are triangles.
3. layer: The background is rubbed with 2 shades of grey pastels over a circle template. I have added joker feet in markers & pencils, cut out from a separate paper.
4. Polka dots have reminded me juggling balls. Drawn with markers and coloured with oil pastels. The background is rubbed with yellow oil pastel over two pieces of lace.
5. This layer is composed of the black oil pastel applied on the harlequin stencil that i have cut. The background paper was already yellow.

I have pasted a black band intersecting all of the layers, which is cut from a chocolate package. Numbers were written with markers on white paper. Number 3 was written on a chandelier picture cut from a catalogue.
If we disregard my first trial, this was the best mixed media work that i had done so far. It gave me courage to solve the mystery of stenciling and masking.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)