19.08.2015

pazen fırın eldivenleri/ flannel oven mittens

Aslında bu projeyi taa anneler gününden önce yapmıştım. İyice eskiyen fırın eldivenlerini yenilemek istedim. Farklı giysi projelerinden artan küçük pazen parçalarını kullandım. Bunun için önce eski eldiveni söktüm ve dış yüz kumaşı, elyaf dolgu ile astar kumaşı olarak üç parçaya ayırdım. Dış yüzü bir dosya kağıdına koyup kalıbını çıkardım. (en altta pdf olarak verdiğim şablon) Pazenden dış yüzleri biçtim. İlki mavi fonluydu.
------
I actually did this project before mothers' day. I wanted to renew the old oven mittens. I used the small flannel pieces leftover from garment projects. First i ripped the old mittens and separated the outer face fabric, batting and lining fsbric. I have put the outer fabric on an A4 paper and made a pattern (i have given the pdf file at the bottom). Using this pattern i have cut flannel pieces. First one had a blue background.


Bu da 2. eldiven için biçtiklerim. Aynı desen, fonu kırmızı.
---------
These are for the second mitten. Same pattern, red background.


Aynı kalıpla astarları biçtim. Çok eski bir elbisenin parçalarını kullandım kumaş olarak.
----------
I have cut the lining with the same pattern. I used the pieces of a very old dress for lining fabric.

Evde elyaf yoktu o yüzden eski eldivenin dolgularını kullandım. 2 eldiven yaptığım için her birinin sadece bir yüzünde dolgu var. Yakınlarda elyaf dolgu alacak bir yer yoktu, bekleyemedim ne yapayım :)
-------------
There was no batting at home so i used the batting from the old mitten. As i made 2 mittens i could only put batting on one side of each mitten. There was no close shop to buy, i could not wait, i know i am so impatient :)


Astar ve dolguyu çaprazlama dikişlerle birbirine diktim. Acemi işi yorganlama...
-----------
I sewed the lining and batting to each other with diagonal stitches. Rookie style quilting...

En son tüm katmanları içe katlayıp kenarları temizledim.
----------
Lastly i folded all layers inside and clean stitched the edges.


Bu fotoda görüldüğü üzere dikerken biraz içeri girdiğim için hafif potluk yaptı.
---------
As you can see in this photo i sewed a bit too far inside, so the fabric is kind of wrinkled.

Pazen fırın eldiveni şablonu- A4 dosya kağıdına ölçekleyerek çıktı alabilirsiniz.
----------------
Flannel oven mitten pattern- You can print by fitting it on A4 size paper.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)