15.02.2015

"Özgürlük" Çanta/ "Freedom" Clutch


Taa geçen sene bu zamanlar akrilikle bir kumaş boyama denemesi yapmıştım. Boyutları yaklaşık 35 x 20 cm gibi bir şeydi. İleride bir çanta haline getiririm diye düşünmüştüm. Araya başka başka işler girdi, ben bir türlü devam edemedim. İlk fikrim de zamanla değişti. 
----------
Last year around this time i tried painting fabric with acrylic. The fabric was approximately 35 x 20cm. I thought i would turn it into a bag. But many things had intervened, i could not continue. And my initial idea had changed, too.
 
Sonunda bu hafta arka paneli de bambaşka renklere boyayıp bir çanta haline getirdim ve bir arkadaşıma doğumgünü hediyesi olarak verdim.
------------
 In the end, this week i painted the back panel in totally contrasting colors and turned them into a clutch and gifted to a friend of mine for her birthday.


Önce fermuarı dikmekle işe başladım. Kumaş ile fermuarı ön yüzleri birbirine bakacak şekilde üst üste koyup diktim.
----------
First i started with sewing the zip in place. I have put the fabric and the zip facing each other's right sides and sewn.


Aynı işlemi arka yüzde de tekrarladım. Fermuarı diktikten sonra, biraz araladım. Kumaşların ön yüzleri birbirine bakacak şekilde hizalayıp diğer 3 kenardan diktim. En sonunda fermuarın açık bölümünden bütün çantayı tersyüz ettim.
-----------
I have repeated the same on the rear face. I have opened the zip a little bit after i have sewn it. I aligned the fabrics on their right faces and sewn the other 3 sides. Finally i have turned the bag inside out from the unzipped part.



Akrilik boya kuruduğu zaman suya dayanıklı hale geliyor ve kumaşı sertleştiriyor. Kumaş neredeyse deri gibi oluyor. O yüzden çantaya ayrıca astar yapmadım. Buna rağmen çanta dik duruyor.
------------
When acrylic dries it becomes waterproof and stiffens the fabric. The fabric almost becomes like leather. That's why i did not sew lining. Still, the clutch holds its shape well.




5 yorum:

  1. çok sevdim, çok özel bir hediye olmuş. her iki tarafına da bayıldım çantanın ellerinize sağlık.
    insanlar birine hediye vereceği zaman yolda karşısına çıkan ilk avm ye dalıp bir gömlek ya da parfüm alıp gelmese de onun yerine kendi hazırlasa hep hediyelerini belki özel günler denilen zamanlar daha anlamlı gelecek bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gonca Hanım. Hediyeyi almak yerine yapmak bana da daha anlamlı geliyor. Ama zaman lazım ve biraz planlama da işe yarıyor :) Bu yıl kumaş boyama ve baskı üzerine haftalık bir proje yapmaya karar verdim. Belki siz de katılırsınız. Güzel bir hafta dileğiyle...

      Sil
    2. süper olur çok tembelim son günlerde belki böylece bende kımıldarım, sevgiler

      Sil
  2. I don´t know what the word sais but the pattern is very beutiful. :) And...I like birds.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you :) Özgürlük is a Turkish word which means freedom.

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)