22.02.2015

Evde akrilik sprey yapmak/ Making acrylic spray at home

Bu yöntemi yine Julie Balzer'ın blogunda ve farklı birkaç yerde internette gördüm. Blogda ayrıntılı bir video da var. Öncelikle boş bir sprey şişesine ihtiyaç var. Bunu satın almak mümkün ama ben evde boşalan bir şişeyi temizleyerek kulandım.
-----------
I have seen this method on Julie Balzer's blog and some other places on the internet. The blog has a detailed video, too. First of all you need an empty spray bottle. You can buy it but i have used an old bottle that i have cleaned. 


Şişenin içine 1 çay kaşığı kadar akrilik boya koyuyoruz. Ben önce sanatsal akrilik boya kullandım (daler-rowney simply acrylic). Hobi boyalarından farkı daha kalıcı, daha akışkan vb olması sanırım, tabii ki fiyatı da daha yüksek. Ama bu boyalar şeffaf çıktı, kapatıcılığı yok. Dolayısıyla başka bir renkle çakıştığında neredeyse kayboluyor. (Akrilik boyaların şeffaf ve opak olarak ikiye ayrıldığını ben bilmiyordum. Öğrenmenin tek yolu denemekmiş :) O yüzden 2. denemede hobi için satılan akrilik boyadan ekledim (cadence). Çok daha doygun bir renk oldu.
-------------
We add 1 teaspoon of acrylic paint inside the bottle. At first i used art quality acrylic paint (daler-rowney simply acrylic). The difference from hobby paints is that it is more permanent, more plastic etc i guess, of course the price is higher. But these paints turned out to be transparent, they do not cover other layers. They almost disappear when juxtaposed with other colors. (I did not know that acrylic paints are either transparent or opaque. The only way to learn was to try out :) Thus on my 2. trial i used hobby acrylic paint (cadence). I got a more opaque color.


Sonra çay kaşığının ucu ile, yani birkaç damla mod podge ekliyoruz. Mod podge spreyin kalıcılığını ve yüzeye yapışmasını sağlıyor. Bunun yerine beyaz tutkal ya da jel medium da kullanilabilir.
-------------
Then we add a very small amount of mod podge (tip of a teaspoon). Mod podge makes the spray permanent and stick to the surface. One can use white glue or gel medium as well. 


Sonra biraz su ekleyip şişeyi güzelce çalkalıyoruz. Julie'nin sayfasında yarım şişe su diyordu ama bu miktar şişenin büyüklüğüne göre değişir. Miktarı deneyerek artırmakta fayda var. Çok su olursa kağıt üzerinde gölleniyor, kağıt havlu ile fazlasını almak gerekiyor. Bir de renkler soluyor. Bana göre 1-2 parmak su yeter.
---------------
Then we add a little bit of water and shake the bottle well. On Julie's page it says half a bottle of water but it depends on the size of the bottle. It is better to adjust the amount by trial. If you put too much water it pools on the paper and you have to drain it with paper towel. And the color fades. For me 1-2 inches of water is enough.


Spreyi kağıt üzerinde de kumaş üzerinde de denedim. Hızlı bir şekilde oldukça geniş bir alanı kaplayabiliyorsunuz. Ama tabii ki fırça ile sürülen boya gibi bir renge ulaşmak mümkün değil.
------------
I have tried the spray on paper and fabric. You can cover a large surface very quickly. But you will never get a color like you have when you apply paint with a brush.

4 yorum:

  1. elinize sağlık, bu şekilde spreylerin kumaşa yapışmaları, yıkanma durumları nasıldır acaba? boyayı kumaşa nasıl sabitleyebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sizin sorunuz üzerine hemen bir deneme yaptım. Ben kumaşı boyadıktan sonra ütülemedim. Genelde kumaş boyalarının ütü ile sabitlenmesi gerektiği söyleniyor ama akrilik boyalar için böyle bir şart yok bildiğim kadarıyla. Bir de ütü yapmayı çok sevmediğim için bunu atladım. Kumaşı boyadıktan sonra üzerine yine akrilik boya ile damga yapmıştım.(deneme bu linkte: http://izmircadisi.blogspot.com.tr/2015/02/52-haftada-bask-yapmak-1-hafta-52-weeks.html) Dün soğuk sabunlu su ile yıkadım kumaşı, sıkmadan kuruttum. Yıkama sırasında hiç boya akmadı, kuruduktan sonra solma da olmadı. Mod podge ya da kullanacağınız beyaz tutkal zaten akrilik boyanın kumaşa yapışmasını sağlıyor. Kuruduktan sonra da tamamen suya dayanıklı hale geliyor. Bu kumaşı daha uzun süre sabunlu suya bastırıp (belki bir gece) yeniden yıkayacağım. Sonuçları burada paylaşırım.

      Sil
  2. biz deniyoruz şu anda sizin öğrettikleriniz ışığında :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa harika :) Siz de deneylerin sonuçlarını buraya yazar mısınız? Ben spreyle boyadığım kumaşı yünlü programında makinede de yıkadım. Solma olmadı. Birkaç deneme daha yapacağım.

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)