8.12.2017

Merhaba Çini, tanıştığımıza memnun oldum / Hello traditional China, nice to meet you

Ben yeni bir maceraya giriştim: Çini ve seramik kursuna başladım. Uzuun zaman önce gittiğim heykel kursundan beri çamurla ve yüzeyi ile oynamayı istiyordum. Sonunda bulunduğum yerde belediyenin kursuna katılmayı başardım. Bir ay oldu başlayalı. Ve çok mutluyum. Çok da heyecanlıyım.
--------------
I have started a new adventure: I am taking traditional china and ceramic courses. Since i have joined a sculpture course a looong time ago i wanted to play with clay and its surface. Finally i was able to find a course in the neighborhood. It has been a month. And i am so happy as well as excited.

Önce kara kalem ile eskiz kağıdına çizimler yaptık. Bu desen gül.--------------First we made pencil drawings on sketch paper. This pattern is rose.

 Karanfil/ carnation
 Laleler/ tulips
 Çizimlerimde orantısız bölümler var. Ama bunlar ilk denemeler.
--------------
There are poorly proportioned parts in my drawings. But these are the first try.



 Bazı çizimleri renklendirdim.
------------
I colored in some of my drawings.


 Bu desenin adı Rumi.
--------------
This pattern is called "Rumi" meaning of western or Roman origin.
 
Tırnaklı yaprak
---------------
Indented leaf



Siz bu aralar yeni neler yapıyorsunuz? Ben Aralık ayı boyunca Julie Fei Fan Balzer'ın düzenlediği #carvedecember damga üretme etkinliğine katılacağım. Geleneksel çini desenlerini kullanarak çalışacağım. Ve bunları tabaklar üzerinde deneyeceğim. Haftaya görüşmek üzereee....
------------
What have you been up to nowadays? Through December i will join Julie Fei Fan Balzer's stamp making challenge #carvedecember. I will work with traditional china patterns. And will try them on plates. See you next weeeek...

 

14 yorum:

  1. Hadi bakalım, kolay gelsin, zevkli ve neşeli geçsin, biz de bol bol güzellikler görelim 😍

    YanıtlaSil
  2. Terrific! That looks like so much fun.

    YanıtlaSil
  3. I love your drawings and excited for you joining the ceramics classes.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Nicole. I have so many ideas and so limited time :)

      Sil
  4. Lovely work! Good for you taking a creative class. Hope you share your results!

    Peace Giggles

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Giggles :) I hope to share my finished work as they get fired.

      Sil
  5. Zevkle takip edicem bu macerayı da, çok keyifli olmalı, kolay gelsin ve eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Oh, my gosh, Ozge. What fun! Looks like you are on an adventure. Enjoy!

    YanıtlaSil
  7. How very beautiful, I love your drawings and also how you've coloured them.
    Cheers!

    YanıtlaSil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)