30.05.2015

52 haftada baskı yapmak 14. Hafta / 52 weeks of printmaking Week 14

Taa Mart ayında Julie Balzer'ın blogunda yeni tasarladığı şablonlardan (maskelerden) birini kazanmıştım. Adresimi yolladım ama cevap gelmeyince arada unutulduğunu düşünmüştüm. Belki de Amerika'dan Türkiye'ye göndermek sorun olacaktı. O yüzden çok üzerinde durmadım. Şablonun elime geçmesinden çok seçilmiş olmak beni mutlu etmişti, yeterdi. Ama bu perşembe günü şablon geldi. Hemen denedim :)
------------
Back in March, i won a stencil (mask) designed by Julie Balzer on her blog give away. I have sent my address but did not receive any response, so i thought it was forgotten. Or maybe it would be a problem to send it from USA to Turkey. I did not really bother myself too much. More than receiving the stencil, it made me happy to have won it in a give away.This was enough. But the stencil arrived this Thursday. Thus, i tried it immediately :)


"Yuppii! Julie Fei-Fan Balzer'ın blog yarışmasının kazananı sensin! Keyfini çıkar!" yazıyor. Sprey boya ile bir deneme yaptım.
----------
I tried it with homemade spray paint.


İşte minnoş şablon da bu. İncecik ve 10 x 10 cm boyutlarında. 
--------
Here is the tini mini stencil. So delicate and 10 x 10 cm.


eskiz defterime yapıştırdığım posta evrakları (adresleri gizledim)
-------------
the mail documents in my art journal (i have blurred the adresses)

30 x 43 cmlik bir kumaşı akrilikle boyadım. Beyaz, pamuklu, eski bir örtü idi. Üzerinde lekeler vardı ve çok yıpranmıştı. Boyanınca dokusu güçlendi.
---------
I painted the 30 x 43 cm fabric with acrylics. It was a white, cotton, old table cloth. It had a lot of stains and was damaged. When i painted it the weave of the fabric was reinforced.


Şablonu sünger ve beyaz akrilik boya ile kullandım. Bildiğimiz bulaşık süngerinden bir parça kestim. Bu şablonun boşlukları çok ince olduğu için fırçayla kullanırsam boyanın dağılacağına eminim. 
İlk defa kendim tasarlamadığım ve kesmediğim bir şablonu kullandım. Desen çok hoşuma gitti. Bu parçayla çanta dikeceğim. Ama vaktim olursa metreyle başka bir kumaşa baskı yapıp elbise dikmek de istiyorum.
--------------
I used the stencil with a sponge and white acrylic paint. I used ordinary kitchen sponge and cut it. As the holes of this stencil are very thin, i am sure the paint will bleed if i use a brush.
For the first time i used a stencil i did not design and cut. I liked the pattern very much. I will sew a bag with this piece. But if i have the time i want to print on yardage and sew a dress.

6 yorum:

  1. Eline sağlık Özgeciğim. Bence çok başarılı olmuş. Şablonunu güzel çalışmalarda kullanmanı dilerim. Hülya Başağaç

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok güzel olmuş.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Bi uğruyorum ,bakıyorum oooooo Özge ne güzel işler yapmış diyorum,harikasın canım...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Boyalarla oynamaya devam ediyorum.

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)