13.10.2016

Balkon bahçesi ve desenli saksılar/ Balcony garden and patterned pots

Eylül ayı boyunca #backtopattern etiketi ile Anika Starmer bir etkinlik düzenledi. Her gün için bir desen üretme etkinliği. Ben de balkon bahçesi için hazırladığım saksılar üzerinde çalıştım. 
-----------------------------------
Through September Anika Starmer held a challenge named #backtopattern. The aim was to produce a pattern everyday. I worked on the pots that i was preparing for my balcony garden.
Gün 5: dalga 
-----------------
Day 5: wave
Balkon bahçesine giriş. Nohut filizleri :) Gün 6: damga 
----------------
Introduction to balcony gardening. Chickpea seedlings :) Day 6: stamp
 Gün 7: kahve mi çay mı? 
------------------------------
Day 7: coffee or tea 
Balkon bahçesine giriş. Domates filizleri :) Gün 10: tohumlar
------------------
Introduction to balcony gardening. Tomato seedlings :) Day 10: seeds
Balkon bahçesine giriş: Adi sarmaşık/ gündüz sefası. Mavi-mor harika renklerde çiçekler açacak. Gün 12: şal deseni
-----------------------
Introduction to balcony gardening: Plain ivy. Will bloom gorgeous purple-blue flowers. Day 12: paisley
 işte böyle
-------------
like this
Gün 18: yapraklar. Burada reyhan tohumları var, umarım filizlenir:) 
---------------------------
Day 18: leaves . Here are basil seeds, i hope they germinate :)
Gün 21: noktalar. 
------------------------
Day 21: dots .
Gün 24: şeker. Burada da reyhan tohumları var, umarım filizlenir:) 
-------------------
Day 24: candy . Here are basil seeds, too, i hope they germinate :)
Gün 28: yuva. Burada altta fasulye (başaşağı) üstte maydanoz var. Bakalım bu deneme nasıl sonuçlanacak...
-----------------
Day 28: nest. Here there are beans at the bottom (upside down) and parsley on top. Let's see how this experiment will go...
 Fasulye büyüyor, maydanozlar geç çimlenir zaten, bekliyorum :) 
-------------------
The bean is growing. The parsley germinates late, so i am waiting :)
 Gün 29: açılar.
------------------
Day 29: angles. 

Bu saksıları boyarken fırçalarımı temizlemek için kağıt havlu kullanmıştım. Onunla da eskiz defterimde oynadım.
---------------
While painting these pots, i have cleaned my brushes on a paper towel. Then i played with the towel in my art journal.  





24 yorum:

  1. Hepsi birbirinden guzel ve renkli. Insallah butun ektikleriniz filizlenir. Icinizdeki coskuda filizler gibi buyur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mevlüde Hanım.Fasulye ve soğan en kolay filizlenenler oldu. Bütün yaz üstüne titrediğim biberler daha yeni meyve vermeye başladı, o da her birinde bir tane :) Marul tohumlarımı çimlendiremedim, ne yaptıydam olmuyor. Onlar da maydanoz gibi geç mi çimleniyor bilmiyorum ki.İnternetten araştırarak bahçıvanlık bu kadar oluyor.Bol deneme, bol başarısızlık. Bugün gidip nergis, sümbül ve çiğdem soğanları aldım.İlkbaharı İzmir'de onlar müjdeliyor :)

      Sil
    2. Fasulye ve sogan durdugu yerde cimlenir zaten, ama marulu bende bilemedim:)) Acaba ilkokulda yaptigimiz gibi once pamuk arasindami deneseniz?
      Ben genelde fide olarak aliyorum da!!! :))
      Nergisler, sumbuller, cigdemler ne guzel renklendirir bulunduklari ortami. Kolay gelsin diyorum tekrar...

      Sil
    3. Pamuk süper fikir. Ben birkaç tohumu kağıt havlu arasında da çimlendirdim. Bir de marullar ile deneyeyim. Marulun kökünü suya yatırınca göbeğinden yine filizleniyormuş, internette gördüm. Evdeki kıvırcığın kökü ile denemek istiyorum :)Buralarda fide yalnız yaz aylarında pazarda satılıyor. O yüzden kendim tohumlar ile uğraşıyorum. Ama o minicik şeyler topraktan başını kaldırınca nasıl mutlu oluyorum anlatamam. Sanki bir iş becermişim gibi :)

      Sil
    4. Evet o minicik seyler basini topraktan cikarinca, sanki dunya icin cok onemli birsey icat etmis gibi sevinip, cosabiliyoruz:)) Cok iyi bilirim bu duyguyu, zira iki ay once limon cekirdeginden neredeyse agac olma yolunda ilerleyen bir limon fidancigim var:))

      Sil
    5. Limon da zor çimlenenlerden. Umarım güzel güzel büyür. Ben de bir limon çimlendirdim, henüz boyu 5cm, üç tane de yaprağı var :)8 yıl önce yazlık bahçemize diktiğim yediveren bir limon ağacım vardı, bu yıl çok yağmur yağınca kurudu. Çok üzüldüm. Limon ağacını çok seviyorum, her mevsimde ayrı güzel, meyvesiz de güzel. Benim fidanım da büyürse kuruyanın yerini alacak.

      Sil
  2. As a home gardener I love your container pots! Delightful prints! And wonderful journal pages!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much Lynn.I am new to this gardening thing but it is so exciting and soothing at the same time.

      Sil
  3. Truly wonderful planters. Great idea.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Nicole.Painting the planters gave me a soft start to gardening :)

      Sil
  4. You have painted lovely things. The spreads are gorgeous.
    Happy PPF ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Sirkkis. I love journal pages that come out of the blue :)

      Sil
  5. Your flower pots look cheerful, Özge! I hope everything will grow well on your balcony.
    Your journal spread looks great! I love that you used the paper towel you cleaned your brushes with.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Julia. So far gardening has ups and downs. One day i think i have created a miracle, the next day, i feel i fail...But it is so fun.Playing with paint is always a favourite.

      Sil
  6. What a great way to bring some color to your balcony.

    YanıtlaSil
  7. Oh wow, so very creative! Great idea nad beautiful results.

    YanıtlaSil
  8. What a great idea to make pretty flower pots. And I am loving the hands on the black background. Fantastic work.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Erika.I love to turn leftover paint into art.They always have the best layers.

      Sil
  9. what a great idea to decorate everyday things. Love it.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you. I really spend a lot of time in my balcony garden. I could not bear to look at ugly plastic pots.

      Sil
  10. Oh, wow! I love your pots!! What a great idea to reuse household items and make them look cheerful and pretty for your garden and balcony! And using the leftover paint on your paper towel for more art, that's just inspired! Wonderful!! Happy Weekend! xoxo Silke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Silke, thank you very much :) The pots really cheer me up every time i go on the balcony.

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)