29.04.2013

Renkleri takdimimdir/ Introducing colors

Sanırım anaokulundan bu yana çizmeyi hiç bırakmadım. Ama bugüne kadar yaptığım çizimlerin/ eskizlerin neredeyse tamamı siyah-beyazdı.
-----------
I guess i haven't stopped drawing since my kindergarten days. Yet almost all of the drawings/sketches i have produced were in black and white. 

Sanat tarihi ders notlarımdan/ My lecture notes for art history- 1998

 Sanat tarihi ders notlarımdan/ My lecture notes for art history- 1998
 Sanat tarihi ders notlarımdan/ My lecture notes for art history- 1998 

Lisans dönemindeki ders notlarım çoğunlukla kurşun kalem ile yazılırdı. Sanat tarihinde bir slayt için ayrılan süre 90 sn civarında olduğundan eskiz de bu sürede biterdi. Benim herhangi bir şeyi anlamam için önce dinlemem, sonra kafamda birkaç saniye analiz etmem ve ardından kağıda yazmam ya da çizmem gerekirdi. Bir kere kağıt üzerinde gördüğüm şeyi de kolay kolay unutmazdım. Gerçek bir inek olduğumu söylemem lazım. Eskizlerin korkunçluğuna rağmen mezuniyetimden 10 yıl sonra bile sınavlara girerken hala benim notlarımın fotokopi çektirildiğini gördüm. Sanki sanat tarihi defterim benden bağımsız ve ünlü bir hayat yaşıyormuş gibi:)
----------
 During my undergraduate years i kept my lecture notes with pencil. The time limit to show a slide in art history lectures was 90 seconds, so the sketch had to be finished in this period. In order to understand anything first i had to listen, then analyze it for a few seconds and finally write or draw on paper. Once i saw it on paper i would hardly forget it. I must say i was a real nerd. Despite the horrible sketches, i saw that my notes were still being photocopied for art history exams after 10 years past my graduation. It felt as if my art history notebook had taken a famous life of its own:)

 Akıl defterimden/ from my logbook 2008

Ne zaman canım sıkılsa defterlerime bir şeyler karaladım
----
Whenever i was bored i scribbled something in my notebook.

 Akıl defterimden/ from my logbook 2010

Renk kullanmak nedense hiç aklıma gelmedi. Ancak kurşunkalem bulamadığımda renkli kalemlere sarıldım. 
-------
I did not think of using colors except when i did not have a pencil with me.

 Ljubljana/ Slovenya-Slovenia/1998

  Ljubljana/ Slovenya-Slovenia/1998

  Ljubljana/ Slovenya-Slovenia/1998

  Ljubljana/ Slovenya-Slovenia/1998

Bir ara sabit kalemler ya da dolmakalemleri de denedim.
------
I had tried permanent pens or normal pens, too.

 Milano, İtalya-Italy, 1998

 Torino, İtalya-Italy, 1998

 Genova Haritası, İtalya/ Genoa Map, Italy, 1998

 Genova, İtalya/ Genoa, Italy, 1998

Pentel marka bir kalemle yaptığım bu eskizler en fazla 5 dakika ile 30 dakika arasındaki sürelerde tamamlandı
-----------
The sketches were done with a Pentel pen and they were finished in 5 to 30 minutes.





Toplamda 3 haftaya yayılan bu eskizler her gün ve çok yoğun yapıldığı için sonlara doğru oldukça hızlanmıştım.
-----
As the sketches were finished in 3 weeks and done everyday on a very frequent basis, towards the end i had accelerated a lot. 






Sonra gündelik koşturmaca içinde eskiz yapmaya vakit ayıramaz oldum. Daha doğrusu gözlemleyerek eskiz yapmaya son verdim. Bunun yerini aklımdakileri kağıda aktarmak için yaptığım eskizler aldı.(ki onları "Hayalden gerçeğe" gibi bir isimle buraya da koymaya karar verdim) Ama son zamanlarda internette "kent eskizcileri" kavramı altında çalışan bir sürü insanla tanıştım. Yani benim gibi kentte sıkışıp kalan ama gündelik hayatı değerli görüp eskizleyerek ölümsüzleştiren insanlar...Çizmek için illa ki güzel bir manzara aramayan ama otobüs beklerken bile ilginç detaylar görebilen insanlar...(ki o web sitelerinden ayrıca bahsedeceğim) Eskizlerine renk katan insanlar...İşte ben de denemeye başladım. Deneylerimi de buraya yükleyeceğim.Delidir ne yapsa yeridir hesabı:)
-----------
And then within the busy schedule of everyday i could not reserve any time for sketching any more. Actually i could not do any more sketches based on observation. Instead, i kept on sketching the things on my mind onto paper (I decided to put them here like something as "from dream to reality") Recently i have met many people on line working as "urban sketchers". They are the people stuck in cities just like me, who treasure everyday life and immortalize it by sketching...They do not look for beautiful landscapes to draw but find interesting details even as they wait for the buses...(i will mention those websites in another post). People who bring color to their sketches...So i started trying. And i will share my experiments here. Crazy people can do anything right:)

Siyah tükenmez kalem+suluboya/ Black ball point & watercolors

Hergün sanat/ Art everyday ::70

2 yorum:

  1. Marvelous sketches and love the color sketch at the bottom ~ definitely drawn well all of them ~ ^_^

    YanıtlaSil
  2. Thank you very much. I have seen your work along with others on "Creative everyday" and decided to give colors a try:)

    YanıtlaSil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)